mhi - چگونه  آموزش کارکنان ، كسب و كارم را رونق بخشيد| مدیریت  موفق

چگونه آموزش کارکنان ، كسب و كارم را رونق بخشيد| مدیریت موفق

ما پرسشنامه اي تدوين كرديم كه به ما كمك مي كند ، موفقيت آموزش در قبال اهدافمان را بسنجيم. به طور كلي، روحيه و نگرش كاركنان به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است و ما مطمئن هستيم كه اين امر ميزان تعديل كاركنان ما را كاهش خواهد داد

 

چگونه تجزيه و تحليل نيازهاي آموزشي كسب و كارم را رونق بخشيد

 

شرکت ارايه دهندة خدمات مشاوره در زمينة انرژي و ارتباطات است،، چندی پیش دست به يك تحول بزرگ مديريتي زد.  مدير اين شركت به ما مي گويد كه چگونه تجزيه و تحليل نيازهاي آموزشي، به اين شركت اجازه داد تا آموزش را تقويت و انگيزة كاركنانش را بالا ببرد. 


آنچه من انجام دادم :


ارزيابي شرايط موجود


تجزيه و تحليل نيازهاي آموزشي ما با هدف بررسي شرايط كاركنان و قبل از تحول مديريتي اين شركت انجام شد كه نشان مي داد كاركنان معتقدند چندان پيشرفت نكرده اند و ناديده گرفته مي شوند. آموزش يكي از روش هاي برگزيده براي پرداختن به اين موضوع و همچنين بخشي از هدف ما ، جذب سرمايه گذاران عمومي بود. قبلاً هم آموزش وجود داشت اما به صورتي خاص و بدون ارزيابي مناسب از تحقق اهداف كسب و كار ارايه مي شد. 


ما يك گروه كانوني متشكل از مديران بخش هاي مختلف ايجاد كرديم كه هدفش ارزيابي شرايط فعلي آموزش همراه با تجزيه و تحليل مهارتهاي مورد نياز شركت در راستاي اهداف آن بود. اين امر به ما اجازه داد تا شكاف هاي مهارتي و حوزه هاي نيازمند پيشرفت را شناسايي كنيم. پيشنهادهاي ما به تصويب هيات مديره رسيد و نتيجه به تمامي كاركنان اعلام شد. 

مصاحبه با كاركنان


در ابتدا فكر مي كرديم كه بايد با تمامي 140 پرسنل خود مصاحبه كنيم تا نيازهاي فردي آموزشي آنان را ارزيابي كنيم. ما براي كسب مشاوره به سراغ مشاوران رفتيم و آنها نيز تقسيم بندي كاركنان بر مبناي وظايفشان را به ما توصيه كردند. 


اين رويكرد گروهي كارآيي بسيار خوبي داشت و به ما اجازه داد تا مهارت¬هاي خاصي را براي هر وظيفة شغلي در مدت زماني كوتاه تعيين كنيم. جلسات برگزار شده به ما كمك كرد تا اهداف فردي كاركنانمان را از آنها جويا شويم و آموزش هايي را مشخص كنيم كه براي بخش هاي مختلف كسب و كار مناسب هستند. 

اتخاذ تصميم


در تكميل مصاحبه با كاركنان، ما اولويت هايي را همراه با يك جدول زماني تعيين كرديم كه هم اكنون به طرح رسمي آموزش شركت ، طبق بودجة تعيين شده،  تبديل شده است. ما مشاورة بيشتري در مورد روش هاي آموزشي گرفتيم و هم-اكنون نيز از دوره هاي بيشتري كه در خارج از سازمان برگزار مي شوند، استفاده مي-كنيم. 


همچنين ما برنامه هاي داخلي و برنامه هاي مشاوره داريم كه مقرون به صرفه بودن آنها به اثبات رسيده است. ما پرسشنامه اي تدوين كرديم كه به ما كمك مي كند ، موفقيت آموزش در قبال اهدافمان را بسنجيم. به طور كلي، روحيه و نگرش كاركنان به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است و ما مطمئن هستيم كه اين امر ميزان تعديل كاركنان ما را كاهش خواهد داد. 

كار متفاوتي كه بايد انجام مي دادم


ترغيب ابتكارات


ايجاد گروه كانوني مديريت يك كار مفيد در قبال تجزيه و تحليل نيازهاي آموزشي ما بود ، هر چند ، احتمالاً بيش از حد به آن تكيه كرده بوديم.

امروزه، ما چنين ابتكاراتي را در ميان تمامي اعضا ترغيب مي كنيم و اين كار را از طريق نشست هاي منظم بازخورد و ارزيابي انجام مي دهيم. هم اينك، همة كاركنان شركت مسئول حفظ و توسعة استانداردهاي آموزشي هستند. 

ساده كردن گزارش ها


ما به دنبال آن بوديم كه تجزيه و تحليل نيازهاي آموزشي به طور كامل ثبت و به صورت يك سند مدون در آيد. اما متوجه شديم كه با اين كار حجم زيادي اطلاعات توليد كرده ايم. اگر اين همه اطلاعات به شكلي مناسب ارايه نشوند، آنگاه ديگر شاهد رشد كارمان نخواهيم بود. هم اينك،  سعي مي كنيم جداول ساده اي تهيه و فقط نكات كليدي را در آنها درج كنيم. 
 

نظرات
دیدگاه ارسال کنید